• ایجاد فضای مناسب گرایشات شغلی جوانان خلاق و علاقمند جهت حرفه معلمی .
  • تجدید نظر در سیستم گزینش معلمان براساس ویژگیهای شخصیتی مناسب .
  • تقویت انگیزه و بازسازی شرایط رضایت شغلی ، احساس ارزشمندی و اعتباراجتماعی معلمان .
  • ایجاد ساختارهای انعطاف پذیر ، پویا و رابطه مدار در مدیریت سازمانهای آموزشی .
  • گزینش و انتصاب مدیران آشنا به اصول روش های آموزشی خلاقانه .
  • تفویض اختیار بیشتر به سطوح پائین سازمان آموزش وپرورش به منظور افزایش میزان مشارکت آنان
  • فعال سازی شوراهای محلی که دارای اختیارات کافی باشند .
  • تغییر جهت گیری به سمت حذف و گاهش مقررات و بخشنامه ها.
  • تغییر جهت گیری بازدهی آموزشی از کمی به کیفی .

ب : پیشنهادات پژوهشی

  • انجام مطالعه تطبیقی نظام آموزشی با نظامهای آموزشی موفق از نظر رشد خلاقیت دانش آموزان .
  • انجام مطالعات تطبیقی مشابه در مورد سطوح مختلف مدارس عادی و سمپاد .
  • انجام مطالعات مشابه با انتخاب جامعه های آماری بزرگتر ( استانی و کشوری ).
  • انجام تحقیقات دقیق تر در مورد مولفه های اجتماعی – فرهنگی موضوع .
  • انجام تحقیق در مورد عوامل بازدارنده اجتماعی – فرهنگی خلاقیت .
  • انجام تحقیق در مورد میزان مهارت و علاقمندی معلمان به موضوع رشد خلاقیت دانش آموزان .
  • انجام تحقیقات طولی در مورد دانش آموزان دارای قوای خلاقه و موفق از نظر تحصیلی و اجتماعی .

فهرست منابع فارسی

  • آناستازی ، ا . (۱۳۶۴). روان آزمایی ، مترجم محمد نقی براهنی ، انتشارات دانشگاه تهران .
  • آقایی فیشایی ، تیمور.(۱۳۷۷) .خلاقیت و نوآوری در انسانها و سازمانها ، انتشارات ترمه ، چاپ اول،
  • احدی ، حسن و مظاهری . خلاقیت . ۱۳۸۷http://www.afrinesh daily.ir) ).
  • اسبورن ، الکس ، اس .( ۱۳۸۱) . پرورش استعداد همگانی ابداع و خلاقیت ، ترجمه حسن قاسم زاده ، نشر دنیای نو ، چاپ سوم ،
  • افروز ، غلامعلی . ( ۱۳۶۴) .مقدمه ای بر روانشناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنائی ، انتشارات دانشگاه تهران ،
  • استرایکر،سوزان(۱۳۸۵ ) . کلیدهای پرورش خلاقیت هنری درکودکان ونوجوانان ،مترجم اکرم قیطاسی،موسسه انتشاراتی صابرین.
  • بازرگان ، عباس و همکاران .( ۱۳۸۵ ) . روش های تحقیق در علوم رفتاری ، انتشارات آگاه ، چاپ دوازدهم ،
  • بنی جمالی، شکوه السادات و احدی ، حسن . ( ۱۳۷۰) . بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی ، انتشارات نشرنی ،
  • برونو،فرانکو. (۱۳۷۰) . فرهنگ توصیفی روانشناسی ،ترجمه مهشید یاسائی و فرزانه طاهری ،انتشارات طرح نو ،
  • برزگر ، احمد . (۱۳۸۰). فن آوری و نقش آن در نظام آموزش خلاق ،
  • برزگرخلیلی ، محسن و فاطمی ، مریم سادات. (۲۰۰۸)، خلاقیت و نوآوری در سازمانها . ( http://www. creativity.ir)
  • پورظهیر،علی تقی . (۱۳۸۴) . مبانی و اصول آموزش و پرورش ،انتشارات آگاه ،
  • تافلر ، الوین . (۱۳۷۳) . شوک آینده ، ترجمه حشمت الله کامرانی ، چاپ گلشن تهران ،
  • تافلر، الوین . ( ۱۳۷۱) . موج سوم ، ترجمه شهیندخت خوارزمی . انتشارات پوریا ،
  • ترزا،آمابلی . ( ۱۳۷۵) . شکوفائی خلاقیت کودکان،ترجمه حسن قاسم زاده و پروین عظیمی ،نشر دنیای نو،
  • تلخابی ، محمود . ( ۱۳۸۰) . بررسی عوامل درون مدرسه ای موثر بر خلاقیت دانش آموزان کلاس پنجم ابتدائی شهرستان زنجان ،
  • توران نژاد ، ربابه . ( ۱۳۷۸) . بررسی خودانگاری معلمان ابتدائی در باره توجه آنان نسبت به پذیرش خلاقیت ،
  • تورنس ، ئی پال . ( ۱۳۷۲) . استعدادها و مهارتهای خلاقیت ، مترجم دکتر حسن قاسم زاده ، نشر دنیای نو،.
  • جویس،یروس.وویل ،مارشال.وکالهون ،امیلی . ( ۱۳۸۴) . الکوهای تدریس ۲۰۰۴،ترجمه محمدرضا بهرنکی ،انتشارات کمال تربیت.
  • چونگ ، وو کیم . ( ۱۳۷۴) . سنگفرش هر خیابان از طلاست ، ترجمه محمد سوری ، انتشارات سیمین ،
  • حاجی دخت ، بهاره . ( ۱۳۸۷) . بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و خلاقیت مدیران متوسطه دخترانه ارومیه ،
  • حسینی ، افضل السادات . ( ۱۳۷۸) . خلاقیت و رشد آن درسازمان ، فصلنامه تحول اداری ، دوره چهارم ، شماره۱۷،
  • حسن زاده ، فریبا . ( ۱۳۸۳) . بررسی توصیفی تاثیر آموزش بارش مغزی بر خلاقیت ، .
  • خمارلو، توران . ( ۱۳۷۰) . کتاب کار مربی کودک ، انتشارات آگاه ،
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...