علوم پایه

۶۶۳ نفر

۷

مهندسی

۱۱۷۰ نفر

۸

معماری و شهرسازی

۱۷۱ نفر

آزمودنی‌های این پژوهش را دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دانشگاه خلیج فارس که در مقطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه‌ای مشغول به تحصیل بودند تشکیل دادند و دانشجویان کارشناسی ارشد به دلیل تعداد اندک از جامعه پژوهش حذف شدند. همچنین از آنجایی که جامعه پژوهش حاضر را دانشکده‌های مستقر در شهر بوشهر تشکیل می‌دادند در نتیجه دانشکده‌ مهندسی واحد جم و دانشکده کشاورزی واحد برازجان- وابسته به دانشگاه خلیج فارس بوشهر- از جامعه پژوهش حذف شدند.
لازم به یادآوری است از آنجایی که دانشجویان دو رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی (تعداد ۶۶ دانشجو از دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر) و رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی[۹۷] (تعداد ۷۹ دانشجو از دانشکده علوم انسانی دانشگاه خلیج فارس) به تناسب رشته تحصیلی خود با محیط کتابخانه بیشتر در ارتباط هستند و به طور طبیعی در استفاده از کتابخانه اضطراب کمتری از خود نشان خواهند داد، ممکن است در نتایج حاصل از این پژوهش به نوعی ایجاد سوگیری نماید؛ به همین دلیل دانشجویان این دو رشته نیز از جامعه مورد مطالعه حذف شدند.
با توجه به جدول ۲-۲، در زمان انجام پژوهش در مجموع تعداد ۱۵۰۵ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مقطع کارشناسی، کاردانی و دکتری حرفه‌ای و ۳۴۰۴ دانشجو در دانشگاه خلیج فارس در مقطع کارشناسی، کاردانی و دکتری حرفه‌ای مشغول به تحصیل بودند. از این تعداد ۱۴۳۹ دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر - دانشجویان رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی از این آمار حذف شدند_ ۳۳۲۵ دانشجو از دانشگاه خلیج فارس - دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی از این آمار حذف شدند_ برای پژوهش حاضر مدنظر قرار گرفتند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول۲-۲. توزیع فراوانی و فراوانی نسبی آزمودنی‌ها بر حسب جنسیت ، دانشگاه و دانشکده(N=655)

متغیّرهای جمعیت شناختی

ویژگی

فراوانی

درصد فراوانی

جنسیّت

دختر

۲۹۳۵نفر

۷۹/۵۹

پسر

۱۹۷۴نفر

۲۱/۴۱

دانشگاه و دانشکده

دانشگاه علوم پزشکی

۱۵۰۵نفر

۱۰۰

پزشکی و دندان‌پزشکی

۳۴۶ نفر

۲۳

پیراپزشکی

۵۸۷ نفر

۳۹

پرستاری و مامایی

۲۳۸ نفر

۸۱/۱۵

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...