مدیریتی

 

۵۱/۷

 

۶۹/۲

 

۶۸/۷

 

۵۶/۱

 

۶۰۲/۰

 

۵۴۸/۰

 
 

اعتقادی

 

۸۰/۵

 

۵۷/۲

 

۹۸۴/۶

 

۳۷/۱

 

۵۳۶/۴

 

۰۰۱/

 
 

اخلاقی

 

۳۴/۱۰

 

۹۲/

 

۰۶/۹

 

۰۶/۱

 

۷۱۱/۵-

 

۰۰۱/۰

 
 

اقتصادی

 

۹۶/۸

 

۴۶/۲

 

۰۲۴/۹

 

۰۰/۲

 

۲۲۵/۰

 

۸۲۲/۰

 

منبع: یافته­های پژوهش
جدول ۴-۲۰ یافته­های حاصل از آزمون Tبرای مقایسه عوامل توسعه­نیافتگی را نشان می­دهد. بر مبنای یافته­های این جدول بین میانگین اجتماعی روستاهای توسعه­یافته و توسعه­نیافته تفاوت آماری معنی­داری دیده می­ شود (۱۳۴/۳- =T و ۰۰۱/۰ =P). به­ طوری که روستاهای توسعه­یافته دارای میانگین بیشتری نسبت به روستاهای توسعه­نیافته در رابطه با وضعیت اجتماعی بودند. یافته­های مربوط به مقایسه عامل مالی و اعتباری نشان داد که بین دو گروه در این عامل تفاوت معنی­دار وجود دارد (۶۱۵/۵-=T و ۰۰۱/۰=P). همان­گونه که در این جدول دیده می­ شود، میانگین گروه توسعه­یافته (۲۱۶/۱۷) از گروه توسعه­نیافته (۲۷۳/۱۵) بیشتر می­باشد. نتایج مربوط به مقایسه میانگین عامل نگرشی نشان داد بین میانگین دو گروه تفاوت معنی­داری وجود ندارد (۱۱۲/۰=T و ۹۱۱/۰=P). همان‌طور که مشاهده می­ شود میانگین هر دو گروه تقریباً برابر می­باشد و دارای ویژگی­های نگرشی مشابه هستند (میانگین دو گروه به ترتیب ۶۰۰/۱۷ و ۶۴۸/۱۷). بررسی عامل رضایتی در دو گروه نشان می­دهد که میانگین هر دو گروه توسعه­یافته و توسعه­نیافته تقریباً حدود۶۰/۱۲ می­باشد و از این حیث بین دو گروه تفاوتی و جود ندارد. آزمون Tبرای مقایسه میانگین مشارکت دو گروه توسعه­یافته و توسعه­نیافته نشان دهنده تفاوت معنی‌دار بین دو گروه می­باشد (۸۲۱/۵ =T و ۰۰۱/۰ =P). عوامل زیربنایی دو گروه توسعه­یافته و توسعه‌نیافته نیز مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. نتایج حاصل حاکی از آن است که تفاوت معنی­داری بین گروه­ ها وجود دارد (۷۶۷/۸- =T و ۰۰۱/۰ =P). گروه توسعه­یافته نسبت به گروه توسعه­نیافته دارای میانگین بیشتری بودند میانگین دو گروه به ترتیب، ۲۵/۹ و ۱۶/۷ می­باشد. نتایج مقایسه میانگین دو گروه در مورد عامل مدیریتی حاکی از آن است که تفاوت معناداری بین دو گروه توسعه­یافته و توسعه­نیافته وجود ندارد (۶۰۲/۰=T و ۵۴۸/۰=P) و هر دو گروه دارای میانگین نزدیک به هم (به ترتیب ۵۱۲/۷ و ۶۸۰/۷) هستند. بر مبنای یافته­های این جدول بین میانگین عامل اعتقادی روستاهای توسعه­یافته و توسعه‌‌نیافته تفاوت آماری معنی­داری دیده می­ شود (۵۳۶/۴=T و ۰۰۱/۰=P). به­ طوری که روستاهای توسعه­نیافته دارای میانگین بیشتری نسبت به روستاهای توسعه­یافته در رابطه با مسائل اعتقادی بودند. میانگین دو گروه به ترتیب ۸۰/۵ و ۹۸/۶ می‌باشد. یافته­های مربوط به مقایسه عامل اقتصادی در جدول (۴-۱۱) حاکی از آن است که بین دو گروه تفاوت معنی­دار وجود ندارد (۲۲۵/۰=T و ۸۲۲/۰=P). همچنین نزدیک بودن میانگین دو گروه حاکی از این مطلب است که میانگین دو گروه به ترتیب توسعه‌‌یافته و توسعه­نیافته، ۹۶/۸ و ۰۲/۹ می‌باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۳-۳- یافته­های حاصل از تابع تشخیص: تعیین مدل پیش ­بینی کننده توسعه­یافتگی
با توجه به داده ­های­ به دست آمده از مرحله قبل جهت تعیین مدل پیش ­بینی کننده توسعه و اهمیت هر کدام از عوامل ذکر شده در تفکیک دو گروه از هم از تابع تشخیص استفاده گردید. در این راستا، متغیرهای حاصل از تحلیل عاملی که شامل ۱۰ متغیر بودند، وارد تابع شدند تا بتوان مدل مورد نظر برای تفکیک و متمایز کردن دو گروه را شکل داد. یافته­های حاصل از واکاوی ممیزی در ادامه به تفصیل آمده است. پس از انجام محاسبات تحلیل تشخیصی، معنی­داری تابع تشخیص در جدول ۴-۲۱ ارائه شده است. همان­طور که در این جدول ملاحظه می‌گردد مقدار لامبدای ویلکز بیان­گر معنی­داری معادله متمایز کننده دو گروه می­باشد. چنان­چه که در این جدول آمده است، مقدار لامبدای ویلکز (۵۴۱/۰) و مقدار کای اسکو (۰۹/۱۵۰) می­باشد که با درجه آزادی ۷ در حد بالای معنی­دار است. این آماره بر معنی­داری و قدرت تمیز خوب تابع تشخیص دلالت دارد. عدد یک تعداد معادله حاکی از تابع تشخیص است. درجه آزادی تعداد متغیرهای موجود در تابع را نشان می­دهد. با توجه به نتایج به دست آمده و معنی­دار بودن مدل نهایی تابع تشخیص می‌توان تابع نهایی توسعه را تخمین زد. که تابع نهایی را می­توان به صورت زیر تعریف کرد. تحلیل تشخیصی ترکیب دو یا چند متغیر مستقل که به بهترین وجه تفاوت بین دو گروه را تبیین می­ کند، نشان می­دهد، این موضوع از طریق حداکثر کردن واریانس بین گروه­ ها نسبت به واریانس درون گروه­ ها بر مبنای قواعد آماری انجام می­گیرد. که به صورت نسبت واریانس بین گروه­ ها به واریانس درون گروه­ ها است. ترکیب خطی برای تحلیل تشخیصی بر مبنای معادله ذیل انجام می­گیرد.
Z= WX1+ WX2+WX3+WX4+WX5+WX6+WX7+…WXn
در این معادله:
=Z میزان تشخیص (تفاوت)
=W وزن تشخیص
X= متغیرهای مستقل
با توجه به معادله ذکر شده در بالا و نتایج حاصل از تحلیل ممیزی تابع ممیزی استاندار شده را می­توان به صورت زیر نوشت.
Z= 356/0-X1+ 330/0X2348/0-X3+662/0X4+471/0X5449/0-X6+497/0X7

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...